۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۵۷

از ابتدای فصل برداشت تا کنون/

550 تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در سیستان و بلوچستان خریداری شد

550 تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در سیستان و بلوچستان خریداری شد

زاهدان-خبرگزاری مهر: مدیر کل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم در استان تاکنون نسبت به خریداری 550 تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان اقدام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نجفی صبح سه‌شنبه به خبرنگاران گفت:از مجموع 200 هزار هکتار اراضی زیر کشت استان 80 هزار هکتار به کشت گندم اختصاص دارد که بیش از 70 درصد این اراضی در منطقه سیستان واقع شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود از این میزان سطح زیر کشت بیش از 200 هزار تن گندم برداشت شود افزود: با توجه به افزایش قیمت و خرید تضمینی دولت پیش بینی می شود امسال در مقایسه با سال گذشته رغبت بیشتری برای فروش این محصول در بین کشاورزان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای فصل برداشت تا کنون بالغ بر 2 هزار هکتار از زمین های زراعی گندم در جنوب استان مورد برداشت قرار گرفته است ادامه داد: از ابتدای فصل برداشت 550 تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان به قیمت هر کیلو یک هزار و 50 تومان خریداری شده است.

نجفی با اشاره به اینکه همه ساله کار برداشت گندم در سيستان و بلوچستان از اواخر فروردين ماه شروع و تا اوايل تيرماه ادامه دارد گفت:  متوسط برداشت گندم در هر هكتار از زمين هاي كشاورزي سيستان و بلوچستان دو هزار و 500كيلوگرم است و  برای برداشت این محصول از  90 دستگاه كمباين و 600 دستگاه دروگر استفاده می شود.

وی گفت: در حال حاضر 200 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات زراعی شامل غلات، حبوبات، دانه های روغنی، نباتات صنعتی، سبزیجات، محصولات جالیزی و نباتات علوفه ای است.

کد خبر 2281100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha